Josef Achrer – Dataismus a infomanická společnost


Katalog RGB3D / 01 / DATA / 240X169, 5MM / 2015 / 16 k výstavě Josef Achrer – Dataismus a infomanická společnost, která se konala ve dnech 6. 4. – 14. 5. 2016 v Galerii Zdeněk Sklenář v Praze, doplňuje drobný manifest Dataismus a infomanická společnost. Achrer se daty a informacemi začal intenzivněji zabývat v Pekingu v roce 2013 spolu s prací na obrazovém cyklu DATA. Po návratu do Prahy své myšlenky rozvinul do širších souvislostí, když analyzoval vzájemné vztahy mezi daty, informacemi, společností, lidským vnímáním, konáním a malířstvím. Na začátku roku 2016 dal svým úvahám podobu strukturovaného prohlášení.
Jde o „zápis třinácti informací, které mají za cíl probouzet otázky, na které není jednoznačných odpovědí,“ jak Achrer sám vysvětluje. Když posléze hovoří o vazbách mezi vlastní uměleckou tvorbou a daty a informacemi, říká: „Používám tradiční malířské techniky, protože věřím, že v nich se skrývá nadčasový jazyk. Jimi vytvářím dataistické vizuální klamy.“

 
Název publikace: Dataismus a infomanická společnost
Název publikace v cizím jazyce:
Jazyková verze: česká
Osobnost/Umělec: Lü Peng/Josef Achrer
Autor/Autoři textů: Josef Achrer, Lü Peng
Koncepce: Zdeněk Ziegler, Josef Achrer, Zdeněk Sklenář
Výtvarný doprovod/Ilustrace:
Grafická úprava: Zdeněk Ziegler
Odpovědný redaktor: Marta Chovančíková
Jazyková úprava: Pavel Cink
Sazba a zlom: Jan Bouček, Typo+, s.r.o.
Tisk a vazba: Indigoprint s.r.o., Praha; pouzdro Jan Činčera, Studio Činčera
Vydání: první
Rok vydání: 2016
ISBN: 978-80-87430-60-6
Náklad: 500
Vydavatel: Galerie Zdeněk Sklenář
Formát: 85 x 150 mm
Vazba: měkká, šitá, v pouzdře
Počet stran: 52